Orgelreis

Zes-daagse busreis

Ook in 2018 wil de SOL weer een meerdaagse orgelreis organiseren. We verblijven in Saarlouis (D) en bezoeken vanuit Saarlouis interessante orgels in Duitsland, Frankrijk en Luxemburg in de periode van 30 september tot en met 5 oktober aanstaande.

Het programma luidt in het kort en onder voorbehoud van eventuele nog noodzakelijke wijzigingen (omdat op dit moment nog niet zeker is of we in alle beoogde kerken terecht kunnen) als volgt:

zondag
vertrek vanuit Maastricht en Urmond, bezoek aan Schleiden, Schlosskirche en Kyllburg, Pfarrkirche Sankt Maria

maandag
bezoek aan Nancy, Cathedrale Notre Dame en Eglise St. Sebastian en zo mogelijk aan Vézelise, Eglise St. Comé et Damien

dinsdag
bezoek aan Saarbrücken, Deutschherrenkapelle, Sankt Arnual Stiftskirche Sankt Arnual, Ommersheim, Pfarrkirche Maiä Heimsuchung en Biesingen, Pfarrkirche Sankt Anna;

woensdag
bezoek aan Strassbourg, Eglise St. Thomas, Pierre le Jeune en Eglise St. Guillaume

donderdag
bezoek aan Saint Avold, Abbatiale Saint Nabor, Saarbrücken, Katholische  Kirche St. Johann, Saarlouis-Lisdorf, Katholische Kirche en nog vrije tijd in Saarlouis

vrijdag
bezoek aan Dudelange, Eglise St. Martin, Steinfeld, Abteikirche Sankt Potentinus,
waarna thuisreis met geschatte aankomst rond 19.30 uur

Rekeninghoudend met de hotel- en lunchkosten, alsmede de kosten verschuldigd voor het orgelbezoek in diverse kerken, hebben wij qua kosten de prijs van de reis noodzakelijkerwijs iets moeten verhogen ten opzichte van vorig jaar en deze vastgesteld op € 740,00 per persoon voor een tweepersoonskamer en € 820,00 voor een eenpersoonskamer. In de reissom zijn zoals gebruikelijk begrepen de reis- en verblijfkosten met ontbijt, lunches en diners en is tevens rekening gehouden met de fooi voor de chauffeur(s), die centraal door de Stichting SOL aan de chauffeur(s) wordt voldaan.

Mocht naar aanleiding van het vorenstaande uw interesse gewekt zijn voor deelname aan deze orgelreis, dan zien wij graag uw reactie per email of schriftelijk tegemoet via een berichtje via de Contact pagina of middels een berichtje aan het secretariaats-adres van de Stichting SOL.