Orgelreis

Inmiddels zijn we als reisorganisatie van de SOL weer bezig met de voorbereiding voor een nieuwe buitenlandse SOL-orgelreis. Dit jaar hebben we gekozen voor een ietwat verder gelegen reisdoel dan de laatste jaren gebruikelijk, nu dit misschien de laatste keer is, dat -gelet op de leeftijdssamenstelling van de deelnemers- een SOL-orgelreis naar een verder weg gelegen reisdoel nog mogelijk is.

De keuze is gevallen op een verblijf in Sachsen-Anhalt en wel in de stad Maagdenburg. De reis naar Maagdenburg is dit jaar gepland van zondag 22 september tot en met vrijdag 27 september.

Het programma luidt in het kort en onder voorbehoud van eventuele  noodzakelijke wijzigingen op dit moment als volgt:

Zondag           vertrek vanuit Maastricht (Geusselt) naar Urmond (Van der Valkhotel), lunch in (de buurt van) Gütersloh, bezoek aan St. Pankratiuskirche in Gütersloh, daarna vertrek naar Maagdenburg

maandag         bezoek aan Loburg (Laurentiuskirche), Wittenberg (Schlosskirche), Köthen (St. Jacobikirche);

dinsdag           bezoek aan Brumby en Quedlingburg (Kulturkirche St. Blasii en St. Benediktikirche), tijdje vrij;

woensdag        bezoek aan Stendal (St. Marienkirche) en Tangermünde (St. Stephankirche), middag vrij in Tangermünde;

donderdag       bezoek aan Maagdenburg (Dom, Kathedral St. Sebastian en St. Gertraudenkirche); vrije middag voor stadsbezoek op eigen gelegenheid;

vrijdag           bezoek aan Corvey (voormalige Benediktinerkirche St. Stephan und Vitus), waarna slotdiner en thuisreis; geschatte aankomst in Urmond 19.30 uur en Maastricht 19.45 uur.

Rekeninghoudend met de gestegen hotel- en lunchkosten, de buskosten, de kosten verschuldigd voor het orgelbezoek in diverse kerken, de voorbereidingskosten, etc. hebben wij qua kosten de prijs van de reis helaas weer moeten verhogen ten opzichte van vorig jaar en deze vastgesteld op € 925,00 per persoon voor een tweepersoonskamer en € 1.045,00 voor een eenpersoonskamer.

In de reissom zijn zoals gebruikelijk begrepen de reis- en verblijfkosten met ontbijt, lunches en diners en is tevens rekening gehouden met de fooi voor de chauffeur, die centraal door de Stichting SOL aan de chauffeur wordt voldaan.

Hopende met het vorenstaande uw belangstelling te hebben gewekt, zien wij uw reactie graag tegemoet op het email adres penningmeester@stichting-sol.nl